Introducere
Pasul 1. Identificarea problemelor comunității ce necesită politici publice
P1.1 Politicile publice
P1.2 Ce este și ce nu este o politică publică?
P1.3 Relația dintre problemele comunității și politicile publice
Formular de identificare a problemelor
Pasul 2. Selectarea unei probleme pentru a fi studiată de clasa voastră
P2.1 Stabilirea procedurii de selectare a problemei clasei
P2.2 Criteriile de selecție
P2.3 Selectarea problemei
Analiza problemelor identificate
Aplicarea procedurii de selecție
Pasul 3. Culegerea de informații despre problema selectată
P3.1 Identificarea surselor de informare
P3.2 Recomandări pentru obținerea și documentarea informației
Înregistrarea informațiilor
Pasul 4. Elaborarea unei propuneri de politică publică
P4.1 Examinarea alternativelor pentru soluționarea problemei
P4.2 Soluția propusă pentru rezolvarea problemei
P4.3 Verificarea constituționalității și compatibilității cu normele Uniunii Europene
Pasul 5. Dezvoltarea unui plan de acțiune
Pasul 6. Finalizarea portofoliului clasei
P6.1 Obiectivele și structura portofoliului
P6.2 Instrucțiuni pentru realizarea portofoliului
- Sarcinile grupurilor pentru realizarea portofoliului
- Partea I – Explicarea problemei
- Partea a II-a – Soluții posibile analizate
- Partea a III-a – Soluția clasei
- Partea a IV-a – Planul de acțiune
P6.3 Criteriile de evaluare a portofoliului
Pasul 7. Prezentarea portofoliului
P7.1 Pregătirea conținutului prezentării
P7.2 Desfășurarea prezentării
Pasul 8. Reflecții asupra experienței
P8.1 Compararea proiectului clasei cu un proiect realizat de o altă clasă
P8.2 Recapitularea procesului parcurs
Ce ați învățat din întreaga experiență?
Instituțiile din România și rolul lor în elaborarea politicilor publice
Legi importante pentru proiectul vostru