La acest pas veți propune o politică publică pentru soluționarea problemei. După ce ați adunat suficiente informații relevante despre problemă, veți putea analiza diferite soluții posibile pentru a decide care este soluția pe care clasa voastră dorește să o propună autorităților.
P4.1 Examinarea alternativelor pentru soluționarea problemei
Lucrând pe grupuri, discutați aspectele notate în fișele de înregistrare a informației, respectiv, ce informații ați obținut despre problemă și ce soluții au fost identificate. După discuție, fiecare grup propune soluția pe care o consideră cea mai adecvată pentru problema studiată. Aceasta poate fi extrasă din fișele completate sau poate fi o idee a grupului vostru ce nu a fost menționată de nicio sursă contactată în etapa de analiză a problemei dar care este bazată pe informațiile colectate. Nu uitați că această soluție trebuie să fie una de politică publică, adică elaborată și implementată de o instituție publică.
Toate soluțiile propuse sunt notate pe tablă sau într-un alt loc vizibil, iar sarcina voastră va fi să selectați doar trei soluții din cele propuse și să identificați care sunt avantajele și dezavantajele fiecăreia dintre ele.
Pentru selectarea celor trei soluții puteți folosi procedurile de vot descrise la Pasul 2. Pentru identificarea avantajelor și dezavantajelor veți lucra în 6 grupuri, fiecare grup fiind responsabil de a identifica fie avantajele, fie dezavantajele uneia din cele trei soluții.
Rezultatele lucrului pe grupuri vor fi prezentate și discutate în cadrul lecției următoare și vor servi ca bază pentru alegerea soluției clasei.